
15 грудня 2022 року
Гендерний розрив в Іспанії: серед низькооплачуваних працівників жінок вдвічі більше
Згідно з останніми даними опитування активного населення Національного статистичного інституту Іспанії (INE), жінки заробляють у середньому на 21% менше, ніж чоловіки. Опитування також показало, що кількість працюючих жінок із найнижчою заробітною платою вдвічі перевищує кількість чоловіків. Жінки, як і раніше, виконують більшу частину низькооплачуваної роботи в Іспанії.
15 грудня 2022 року
Гендерний розрив в Іспанії: серед низькооплачуваних працівників жінок вдвічі більше
Згідно з останніми даними опитування активного населення Національного статистичного інституту Іспанії (INE), жінки заробляють у середньому на 21% менше, ніж чоловіки. Опитування також показало, що кількість працюючих жінок із найнижчою заробітною платою вдвічі перевищує кількість чоловіків. Жінки, як і раніше, виконують більшу частину низькооплачуваної роботи в Іспанії.
Якщо у 2006 році гендерний розрив у заробітній платі скоротився на 6%, то потім він став зростати і у 2020 році різниця становила 19%. 2021 року чоловіки заробляли в середньому 2276 євро на місяць, а жінки — 1883 євро на місяць, або на 393 євро менше.
Розрив у заробітній платі збільшується ще сильніше, якщо йдеться про заробітну плату на найвищих посадах. Дослідження показало, що кожен третій чоловік отримує вищу зарплатню. Якщо подивитися на найнижчу заробітну плату, яка вважається меншою за 1376 євро, то 40,5% жінок отримували менше за цю суму порівняно з 20,2% чоловіків.
За словами дослідника Флорентіно Фельгеросо з Фонду прикладних економічних досліджень (FEDEA), жінки в Іспанії часто менш кваліфіковані і мають низькооплачувану роботу, тому що на них зазвичай лягає тягар догляду за дітьми та літніми людьми.
Згідно з даними дослідження, найнижче оплачувані робочі місця припадає на роботу прибиральниці або робітниці з догляду, і 90% зайнятих у цьому – жінки. Те саме відбувається і в другій найбільш низькооплачуваній роботі в індустрії гостинності та адміністративному секторі.
На іншому кінці шкали знаходяться галузі з найвищою зарплатою, в тому числі електроенергетика та газова галузь, де чоловіків зайнято на 30% більше, ніж жінок. Крім того, в інформаційно-комунікаційному секторі, ще одній галузі із високими зарплатами, працює вдвічі більше чоловіків, ніж жінок.
На найменш оплачуваних роботах 10% чоловіків отримують зарплату в розмірі 595 євро, серед такої ж категорії жінок 10% отримують 562 євро. З іншого боку, найбагатші 10% чоловіків заробляють 5130 євро на місяць, найбагатші жінки - 5029 євро.
Ще один фактор, що збільшує розрив в оплаті праці, полягає в тому, що в Іспанії вшестеро більше жінок, які працюють за контрактом на неповний робочий день – 22%, чоловіків – 6,6%.
Згідно з останніми даними Європейської комісії, гендерний розрив в оплаті праці в Іспанії вищий, ніж у середньому по ЄС і становить 13%. Що ж до деяких інших країн Європи, то у Франції чоловіки заробляють у середньому на 16% більше, ніж жінки, у Німеччині цей показник становить 18%, у Великій Британії, чоловіки заробляють на 8,3% більше, ніж жінки.
За матеріалами сайту thelocal.es
14 грудня 2022 року
Яким буде пенсійний вік у Німеччині?
Багато людей йдуть на пенсію раніше за пенсійний вік, що загострює проблеми на ринку праці.
Канцлер Шольц бачить у цьому проблему і хоче, щоб у майбутньому більше людей виходило на пенсію лише у віці 67 років, повідомляє німецький портал Tagesschau.
14 грудня 2022 року
Яким буде пенсійний вік у Німеччині?
За підрахунками Федерального інституту демографічних досліджень, дедалі більше людей у Німеччині стали раніше йти на пенсію. Згідно з цими даними, багато хто йде з ринку праці у віці 63 або 64 років, тобто раніше стандартного пенсійного віку (65 років).
Федеральний канцлер Олаф Шольц хоче, щоб менше людей йшло на пенсію до досягнення встановленого законом пенсійного віку. «Важливо збільшити частку тих, хто справді може працювати до пенсійного віку. Сьогодні для багатьох це складно», – заявив канцлер. Шольц також бачить «потенціал збільшення» частки жінок ринку праці.
У той же час економіка Німеччини страждає від нестачі робочої сили. «Ми можемо дещо засвоїти, створивши найкращі стартові можливості для молодих людей та інвестуючи у професійну підготовку та подальшу освіту, – сказав Шольц. – І нам також знадобиться імміграція з інших країн, щоби забезпечити наше процвітання».
Раніше на пропозицію канцлера профспілки Німеччини відреагували різкою незгодою, як і ліві політики та громадські організації.
Соціальна асоціація Німеччини (SoVD) класифікувала проект канцлера так: «Підвищення пенсійного віку означає не що інше, як скорочення пенсії». Такий проект «просто неприйнятний». Натомість необхідно провести фундаментальну дискусію щодо фінансування обов'язкового пенсійного страхування, переконані профспілки.
Наразі у Німеччині планується поетапне підвищення пенсійного віку з 65 до 67 років до 2029 року. Федеральний міністр праці Хубертус Хайль відкинув подальше підвищення пенсійного віку. Ще у травні 2022 року, після того, як економісти наполягали на виході на пенсію у 70 років, він сказав: «Ми домовилися в коаліції, що не збільшуватимемо встановлений законом пенсійний вік. І нічого в цьому не зміниться».
За матеріалами сайту tagesschau.de
13 грудня 2022 року
Далекобійники Південної Кореї більше не страйкують
Корейські водії вантажівок припинили страйк через 16 днів після його початку через зростаючий тиск з боку уряду та розбіжності у галузевих профспілках, повідомляє корейська агенція Yonhap News. Робота у портах нормалізувалася.
Цей страйк викликав перебої з поставками, в тому числі, і в сталеливарній промисловості, що завдало суттєвих збитків металургійним підприємствам.
Наприкінці минулого тижня страйкарі поступово почали залишати пікети та повертатися до роботи.
13 грудня 2022 року
Далекобійники Південної Кореї більше не страйкують
Корейські водії вантажівок припинили страйк через 16 днів після його початку через зростаючий тиск з боку уряду та розбіжності у галузевих профспілках, повідомляє корейська агенція Yonhap News. Робота у портах нормалізувалася.
Цей страйк викликав перебої з поставками, в тому числі, і в сталеливарній промисловості, що завдало суттєвих збитків металургійним підприємствам.
Наприкінці минулого тижня страйкарі поступово почали залишати пікети та повертатися до роботи.
У зв'язку з цим відбулася екстрена нарада лідерів профспілок, проте вони розійшлися в думках – продовжувати страйк або повертатися до роботи, більшість висловилися за те, щоб припинити протести. Було ухвалено рішення страйкуючих водіїв розпустити, але продовжувати боротися за свої вимоги.
Влада Південної Кореї пообіцяла розглянути можливість продовження системи безпечних вантажоперевезень.
Нагадаємо, 24 листопада профспілка далекобійників Південної Кореї оголосила загальний страйк. Це вже другий страйк водіїв великовантажних автомобілів цього року. Головна вимога, які висувають страйкуючі, – розширення Системи безпечних вантажоперевезень, що гарантує базову заробітну плату та покращення умов праці. Термін дії цієї системи спливає наприкінці року. До далекобійників приєдналися водії промислового сектору.
Страйк викликав збої в ланцюжку поставок Південної Кореї. За оцінками влади, вона обійшлася сталеливарній та нафтохімічній промисловості майже 1 млрд доларів. Під час протестів доступ до портів, зокрема, Пусану та Кван'яну було заблоковано. Середньодобові обсяги перевалки контейнерів становили від 10 до 25% звичайного рівня.
За матеріалами сайту en.yna.co.kr
8 грудня 2022 року
Уряд Південної Кореї просить страйкуючих повернутися до роботи на меткомбінатах
Уряд Південної Кореї вимагає від страйкуючих далекобійників у сталеливарній та нафтохімічній промисловості повернутися до роботи в четвер.
За повідомленнями ЗМІ з посиланням на міністерство промисловості, близько 35% з 2600 водіїв бензовозів по всій країні страйкують. Уряд висловлює побоювання, що цей страйк може зашкодити діяльності меткомбінатів, виробництву автомобілів і суден.
8 грудня 2022 року
Уряд Південної Кореї просить страйкуючих повернутися до роботи на меткомбінатах
Уряд Південної Кореї вимагає від страйкуючих далекобійників у сталеливарній та нафтохімічній промисловості повернутися до роботи в четвер.
Прем'єр-міністр Хан Дак Су дав вказівку урядовцям видати наказ про «початок роботи».
Десятки тисяч страйкуючих далекобійників вимагають, щоб програма збільшення розміру мінімальної заробітної плати була постійною. Уряд досі відмовлявся, але зараз заявив, що може продовжити її за наступні три роки.
«Уряд впевнений: сьогодні нам абсолютно необхідно розірвати порочне коло невиправданої організованої акції», — сказав Хан.
За словами високопоставленого представника профспілки, більше жодних переговорів не заплановано.
Другий страйк менш ніж за шість місяців ускладнив постачання товарів від автомобілів до палива, що обійшлося країні в 3,5 трильйона вон (близько 2,66 мільярда доларів) за перші 12 днів.
За повідомленнями ЗМІ з посиланням на міністерство промисловості, близько 35% з 2600 водіїв бензовозів по всій країні страйкують. Уряд висловлює побоювання, що цей страйк може зашкодити діяльності меткомбінатів, виробництву автомобілів і суден.
За матеріалами сайту minprom.ua
8 грудня 2022 року
Пенсійна реформа стала каменем спотикання у Франції
Вісім основних профспілок працівників та деякі студентські профспілки Франції заявляють, що готові організувати загальнонаціональні страйки та акції протесту, якщо не буде змінено плани проведення пенсійної реформи уряду, яку невдовзі мають подати до парламенту країни. Протести можуть призвести до великого соціального конфлікту.
8 грудня 2022 року
Пенсійна реформа стала каменем спотикання у Франції
Профспілки виступили з критикою планів уряду щодо проведення пенсійної реформи. Обіцяють страйки та масові акції протесту.
Громадськість Франції розходиться в думках щодо пенсійного віку, але єдина у питанні підвищення пенсій.
Вісім основних профспілок робітників та деякі студентські профспілки Франції заявляють, що готові організувати загальнонаціональні страйки та акції протесту, якщо не буде змінено плани реформ уряду, які невдовзі мають подати до парламенту країни. Протести можуть призвести до великого соціального конфлікту.
Вже кілька місяців прем'єр-міністр Елізабет Борн розкриває про плани пенсійної реформи, що включає поступове зростання пенсійного віку до 65 років відповідно до передвиборчої обіцянки президента Макрона.
«Уряд нестиме повну відповідальність за великий соціальний конфлікт, якщо він просуватиме плани реформ», - попереджають профспілки.
Профспілкова група оголосила, що на січень 2023 року заплановано страйки та демонстрації. Профспілки очікують, що більшість населення приєднається до них у протидії «будь-якому збільшенню встановленого законом віку виходу на пенсію та будь-якому збільшенню періоду виплати внесків».
Як заявив президент Європейської конфедерації профспілок (ETUC) та голова Французької демократичної конфедерації праці Лоран Берже: «Без подальшого діалогу між інститутами, профспілками та громадянським суспільством Європа стане свідком хаосу та підйому ультраправих».
Берже також заявив, що необхідно «поставити під сумнів нерівність системи, яка існує сьогодні, яка встановлює однаковий пенсійний вік для всіх». Він зазначив, що уряд недостатньо ретельно проводить консультації щодо підвищення пенсійного віку з 62 до 65 років щодо бюджетних та фінансових питань.
Друга за величиною профспілка Франції – Загальна конфедерація праці (CGT), налаштована радикальніше, оскільки рішуче виступає проти будь-якого збільшення встановленого законом пенсійного віку.
Профспілки вже оголосили про проведення нової міжпрофспілкової зустрічі у день, коли текст урядової реформи буде офіційно подано до парламенту. Це має статися пізніше 15 грудня.
За маетеріалами сайту euractiv.com