30 вересня 2024 року
VW не домовився з профспілкою про зарплати та скорочення
Перший раунд тарифних переговорів між керівництвом автомобільного концерну Volkswagen (VW) і профспілкою працівників металургійної промисловості IG Metall, що відбувся в Ганновері на минулому тижні, не приніс очікуваних результатів. Більше того, Volkswagen на противагу одній із вимог профспілки пригрозив скоротити заробітні плати на виробництві.
Арне Майсвінкель (Arne Meiswinkel), який очолює групу переговорників від VW, заявив у ході зустрічі, що компанії «потрібний внесок співробітників» у те, щоб «зменшити тягар витрат, а не збільшити його. Ми маємо разом реструктурувати нашу компанію. Ситуація серйозна». Представник роботодавців також заявив, що мета першого раунду переговорів - «отримати загальну картину вихідної ситуації», а це не передбачає швидкого досягнення згоди сторін.
У свою чергу, глава групи переговорників від IG Metall Торстен Грегер (Thorsten Gröger) розцінив фразу Мейсвінкеля про «внесок співробітників» не просто як негативну відповідь на вимоги працівників, але і як попередження про можливе зниження зарплат.
Переговори між IG Metall та VW торкалися також планованих масштабних звільнень у концерні. За словами Торстена Грегера, зближення позицій у цьому питанні також не відбулося. За підсумками першого раунду, які IG Metall розцінив як негативні, не було погоджено навіть дату наступної зустрічі – у профспілці лише сподіваються, що вона відбудеться до кінця листопада.
Представники профспілки зазначили, що, незважаючи на повідомлення про економічні труднощі у VW, концерн нещодавно прозвітував про «дуже непогані показники прибутку» і виплатив акціонерам гідні дивіденди. Це показує, що VW має простір для маневрів, вважає Торстен Грегер.
За його словами, якщо VW продовжуватиме дотримуватися планів скорочення кадрів і не відреагує на вимоги профспілки, концерн «зіткнеться із запеклим опором співробітників». Зокрема, йдеться про страйки у VW, які можуть розпочатися з 1 грудня, заявив Грегер, пригрозивши участю десятків тисяч людей в акціях.
Під час переговорів у Ганновері біля будівлі, де проходила зустріч, зібралося, за оцінкою IG Metall, понад 3000 працівників Volkswagen, які прибули сюди з усієї Німеччини.
За кілька днів до початку переговорів завод VW у місті Емден відвідав міністр економіки та віце-канцлер ФРН Роберт Хабек. Він закликав керівництво концерну зберегти робочі місця, але натякнув на те, що фінансової підтримки від федерального уряду чекати не варто, і VW «має вирішити більшу частину своїх завдань самостійно».
При цьому Хабек зазначив, що уряд вжив низку заходів для стимулювання попиту на електромобілі у ФРН. Відсутність попиту на них - одна з головних проблем для концерну в умовах переходу до вуглецевої нейтральності, якої Німеччина та ЄС загалом прагнуть досягти найближчим часом. Крім того, проблемою для німецького автоконцерну є конкуренція - наприклад, із Tesla та китайськими електромобілями, які продаються в ЄС за менші ціни за рахунок субсидій влади КНР.
Зважаючи на це, на початку вересня Volkswagen оголосив про плани закрити один або два заводи у ФРН. Крім того, концерну загрожують відчутні фінансові втрати через судовий процес, що почався у вересні, через «дизельгейт». Інвестори позиваються до VW через наслідки скандалу із заниженням показників шкідливих викидів у автомобілів з дизельним двигуном, про який стало відомо в 2015 році.
За матеріалами сайту dw.com